Kunder

En föreläsning, heldagar med workshop eller en lång förändringsprocess. Oavsett tillfälle och uppdrag är engagemanget och nyfikenheten stor hos Mia. Här är några av de kunder som samarbetat med Mia. Du får en liten inblick i vad det inneburit, de vinster och effekter det givit.

Min Stora Dag

Jennifer McShane, Generalsekreterare, Min Stora Dag

”Mia stöttar Min Stora Dag i utvecklingen av vår värderingsgrund och på bara några veckor har vi
kommit längre i vårt arbete än vad jag vågat drömma om.
Mias långa, gedigna arbete med värderings- och kulturarbete märks på alla sätt. Hon besitter en
enorm erfarenhet och kunskap inom området, har en beprövad process, vilket hjälpt oss att helt
slippa en trevande start, och istället komma rakt ut på banan.
Det finns mycket jag vill lyfta med Mia.
Hon är påläst och väl förberedd.
Hon är seriös och högprofessionell, men inte formell.
Hon är dynamisk, karismatisk och väldigt engagerande.
Hon är en skicklig talare, hon har humor och hon är en inkännande och pedagogisk facilitator.
Det är uppenbart att Mia har ett brinnande intresse för människor i kombination med en genuin
passion för att bygga starka, sunda och effektiva företag och organisationer.
Jag vill också beröra det lite mer lågmälda. Man är nämligen i ett väldigt tryggt rum med Mia.
Hon är en mycket lyhörd lyssnare. Hon förklarar, utmanar, sporrar och stöttar med lika stor
omtanke som entusiasm och det gör samtalen, utforskandet och hela processen så oerhört
givande och enkel.
Mia har tagit oss alla med storm och vi är otroligt glada och tacksamma för vårt samarbete.”

Stångåstaden – Processutveckling

Fredrik Törnkvist, VD, Stångastaden

”Stångåstaden har jobbat med värderingar i flera år och tror att det är väg till framgång. Jag är helt övertygad om att arbeta med företagskultur, ledarskap och medarbetarskap är avgörande för att vi ska lyckas nå våra mål. En av nyckelfaktorerna i vår värderingsresa är våra ledare. För att ge dem rätt verktyg arbetade vi under ett helt år tillsammans med Mia Hultman kring värdebaserat ledarskap. Programmet gav alla chefer många bra verktyg att använda i vardagen, skapade större förståelse för varför vi ska arbeta värderingsstyrt och gjorde vår chefsgrupp på totalt 22 personer mycket tightare. För den som är nyfiken på att förändra företagskulturen och göra företaget mer värderingsstyrt eller för den som, precis som Stångåstaden, kommit en bit på vägen kan jag varmt rekommendera Mia. Vi har kommit ytterligare en bit på vägen mot vårt mål.”

Great Place To Work – Föreläsning

Maria Grudén, CEO, Great Place To Work

”Mia ger en färgstark och innehållsrik föreläsning som ger bestående och användbara verktyg för att arbeta med värderingar och medarbetarskap – både på strategisk och praktisk nivå. Hennes långa erfarenhet och förmåga att skapa koncept och konkreta arbetssätt skapar engagemang och en klar bild av arbetet framåt. Vi kan direkt ta med oss hennes arbetssätt i vår vardag!”

SATS – Processutveckling

Kent Orrgren, FD. CEO, SATS

”Värderingsarbetet var en nyckel till framgång för oss. Mellan 2004 och 2007 såg vi faktiska säljresultat, i januari 2007 sålde vi 30 procent mer än året innan och satte säljrekord. Värderingar skapar resultat.”

Systembolaget – Processutveckling

Louise Dahlén, Systembolaget

”Mia har under flera år stöttat oss i vårt arbete med att utveckla ledarskapet och kundmötet på Systembolaget. Hon har med stor kunskap och engagemang hjälpt oss som utbildare och coach. I utbildningar och i möten med grupper så är Mia professionell och samtidigt personlig och närvarande. Hennes stora erfarenhet från näringslivet och sporten gör att hon har mycket av dela med sig av, alltid på ett spännande och pedagogiskt sätt. Passionen för värderingar lyser naturligtvis igenom och inspirerar!”

Spotify – Bok ’"En värdefull ledare"

Monica Hansson, CFO, Spotify

”Ännu en fantastisk bok av Mia Hultman nu om värdebaserat ledarskap, där jag får konkreta tips och verktyg på hur jag ska kunna förstärka det värdebaserade ledarskapet i min organisation. I kombination med en sund affärsmodell, är en gemensam värdegrund ett måste för att varje medarbetare ska kunna bidra till helheten och nå det gemensamma målet. De företag som lyckas med detta ser också effekt av det i resultaträkningen.”

Fler kunder